Overzicht en controle over hotelparking Mercure Hotel Sloterdijk

Mercure Hotel Sloterdijk is een populaire uitvalsbasis voor gasten uit binnen- en buitenland. Dankzij de ideale ligging reizen gasten met openbaar vervoer binnen 10 minuten naar luchthaven Schiphol, Amsterdam Centraal Station of congrescentrum de RAI.  Reizigers die met de auto aankomen kunnen parkeren in een beveiligde, inpandige parkeergarage. Mercure hotel had de wens meer inzicht en controle te hebben over de in- en uitrijdende voertuigen in de parkeergarage. Aangezien het een gedeelde parkeergarage betreft, moest CETEQ met een innovatieve oplossing komen.

Mercure Hotel Sloterdijk is een 4-sterren businesshotel, gehuisvest is in een smaakvol gebouw naast trein- en busstation Amsterdam Sloterdijk. Alle 172 hotelkamers beschikken over de meest moderne voorzieningen. Verder is het hotel voorzien van twee vergaderzalen, fitnessruimte en op de bovenste etage een trendy Skybar met een grandioos vergezicht over de stad. Het hotel ligt dichtbij de ringweg A10 en op loopafstand van station Amsterdam Sloterdijk – een vervoersknooppunt dat treinen, bus, tram en metro verbindt.

Opdrachtgever

Mercure Hotel

Industrie

Hotelbranche Commercieel Parkeerbeheer

Diensten

Slagboom Intercomsysteem Kentekenregistratie

Merken

Amano Nedap Castel

Gederfde inkomsten in gedeelde parkeergarage

Mercure hotel deelt het gebouw met Het Kadaster, een zelfstandig bestuursorgaan van de overheid. De inpandige parkeergarage is daarom gesplitst voor beide huurders en werknemers van Het Kadaster komen met hun eigen parkeersysteem binnen. 

Mercure heeft 21 parkeervakken beschikbaar voor hun gasten. In de oude situatie werd de parkeergarage vanuit de receptie per intercom geopend. Door een gebrek aan accurate registratie van de parkeerduur, liep het hotel veel inkomsten mis. Mercure hotel kwam bij CETEQ voor een goed overzicht en controle over de in- en uitrijdende auto’s in de parkeergarage.

Aangezien Het Kadaster met een eigen toegangssysteem werkt, moesten de verschillende systemen gescheiden worden. Een nieuw systeem zou de koppeling tussen de hotelparking en het hotelbetalingssysteem maken. CETEQ werd ingeschakeld als autoriteit op het gebied van parkeeroplossingen en de integratie hiervan met verscheidene systemen.

  • Gescheiden Parkeren in Multitenant Parkeerlocatie
  • Geen Accurate Registratie van Parkeerduur
1

Amano XParc

When, while the lovely valley teems with vapour around me, and the meridian sun strikes the upper surface of the impenetrable foliage of my trees, and but a few stray gleams steal into the inner sanctuary.

Onze Oplossingen:

1

Amano Xparc Parkeersysteem

De eerste stap is het creëren van een exclusieve toegang voor de gasten van Mercure hotel. CETEQ maakt gebruik van het Amano Xparc Parkeersysteem. Dit Japanse merk is ‘s werelds grootste producent van parkeeroplossingen en staat voor uniek design, innovatieve technologieën en hoge kwaliteit. Het open systeem waarop Amano Xparc gebouwd is, heeft als groot voordeel dat het veel koppelingen mogelijk maakt. 

Zo is het mogelijk om te bezetting van de parkeervakken te monitoren en kunnen speciale apps worden ingezet. Daarnaast kan het hotel aan bepaalde hotelgasten kortingen toekennen op de parkeerkosten.

CETEQ heeft in dit geval de Armano Xparc speedgate gekoppeld met de fameuze Nedap kentekencamera’s. Op die manier wordt via kentekenherkenning de juiste parkeerduur geregistreerd. Nieuwe gasten komen binnen op kenteken en met hun betaalpas. De receptie bepaalt na binnenkomst welke gasten betalen voor het parkeren en voor wie dat bijvoorbeeld in het arrangement zit. Een groot deel van de bezoekers kunnen zonder tussenkomst van de receptie met hun betaalpas aan de speedgate afrekenen.  Mercure hotel kan met kentekenregistratie ook vooraf een reservering maken voor een hotelgast en die koppelen aan een kamernummer. Dit maakt het parkeersysteem nog gebruiksvriendelijker.

2

Koppeling Parkeernota & Eindnota

Met de Xoffice software biedt Amano gevariëerde interfaces voor integratie met systemen van derden. In dit geval is er een koppeling met het centrale reserveringssysteem van de frontdesk van het hotel. Xoffice bestaat uit verschillende modules die naar wens geactiveerd kunnen worden. Met Xoffice kan de parkeernota dan ook automatisch gekoppeld worden met de eindnota van het hotelverblijf. De online rapportages geven bruikbare inzichten voor zo goed mogelijk parkeermanagement. Het ingebouwde telsysteem houdt de parkeervakken nauwkeurig bij om calamiteiten en teleurstelling bij de gasten te voorkomen.

Resultaat

De Xoffice software van Amano maakt het mogelijk om systemen met elkaar te laten communiceren.  In het geval van Mercure is er een koppeling mogelijk tussen de hotelparking en het centrale reserveringssysteem van de frontdesk. Met Xoffice kan de parkeernota zo automatisch gekoppeld worden met de eindnota van het hotelverblijf. Maar Xoffice bestaat uit meerdere modules die naar wens geactiveerd kunnen worden. Zo geven online rapportages bruikbare inzichten voor zo goed mogelijk parkeermanagement. Het ingebouwde telsysteem houdt de parkeervakken nauwkeurig bij om calamiteiten en teleurstelling bij de gasten te voorkomen.

  • Naadloze Integratie van Toegangssystemen Waarborgt Veiligheid
  • 24/7 Bereikbaarheid Van De Meldkamr
  • Een Aanspreekpunt Voor Parkeeroplossingen En Toegang