Slim parkeren en veilige toegang in De Sfinx

Overview

De bewoners van wooncomplex ‘De Sfinx’ hebben  last van ongewenste bezoekers en daardoor volle parkeerplaatsen. Het is een terugkerend parkeerproblemen bij het gebouw van Lieven De Stad BV in het Oostelijk Havengebied van Amsterdam. De vastgoedbeheerder houdt zich bezig met verhuur, verkoop en beheer van woningen, bedrijfsruimtes en parkeerplekken. Hun pragmatische werkwijze en flexibele instelling helpt de huurder centraal te stellen en nauw te betrekken bij de besluitvorming. De jonge vastgoedorganisatie heeft ruim 1800 verhuureenheden en richt zich op starters op de Amsterdamse woningmarkt. Lieven de Stad is op zoek naar een oplossing waarbij de huurder controle heeft over het parkeerbeheer. Ze vraagt ook om een upgrade wat betreft veiligheid door de toegang tot gemeenschappelijke ruimtes aan te pakken.

Opdrachtgever

Lieven De Stad BV

Industrie

Vastgoedbeheer

VVE Beheer

Diensten

Toegangscontrole

Intercomsysteem

Parkeerbeheer

Merken

Paxton

Lippert

Nedap MOOV

Behoefte aan een totaaloplossing om toegang en parkeerbeheer te verbeteren.

De kracht van Lieven de Stad is hun compacte organisatiestructuur. Hierdoor besteden ze veel werk uit aan professionele derde partijen, waaronder CETEQ. Daarnaast betrekken ze hun bewoners nauw bij de besluitvorming. Zo ook in wooncomplex ‘De Sfinx’. Dit imposante gebouw in het Oostelijk Havengebied van Amsterdam had te maken met terugkerende parkeerproblemen en was de toegang tot de gemeenschappelijke ruimtes van het gebouw niet voldoende gewaarborgd. Om de toegang tot het gebouw en daarmee de veiligheid te verbeteren, was de vastgoedbeheerder op zoek naar een deskundige en slagvaardige partner. In deze zoektocht kwamen ze uit bij CETEQ, omdat CETEQ de kennis en kunde in huis heeft om zowel parkeerproblemen op te lossen als de toegankelijkheid van gebouwen te beheersen. Het totaalpakket van specialistische oplossingen met unieke producten, gecombineerd met integere dienstverlening, maakt CETEQ tot een solide partner die graag met de klant meedenkt. Door zich te verdiepen in de casus en hierbij het hele team in te zetten, levert CETEQ complete projectbegeleiding en kan daarbij ook de installatie en het toezicht voor hun rekening nemen.

  • Capaciteitproblemen in de parkeergarage
  • Ongewenste bezoekers in gemeenschappelijke ruimten
1

Toegangscontrole

De zekerheid dat alleen geautoriseerde personen een bepaald gebied kunnen betreden. Vrijheid om als bevoegd persoon door het gebouw te bewegen. Maximale veiligheid en gemak zijn de essentie van elk toegangscontrolesysteem. Elektronische sleutels in de vorm van kaarten, kentekenplaten, telefoons en afstandsbedieningen voldoen aan al uw behoeften.

Onze Oplossingen

1

Moov VMC Lite

Voor de juiste afstemming van al het in- en uitgaand verkeer in de parking, installeert CETEQ de MOOV VMC Lite. Dit systeem heeft geïntegreerde slagboomcontrole, verkeerslichtcontrole en toegangscontrole door kentekenherkenning. De bewoners hebben met de CETEQ bewonersportal het parkeerbeheer grotendeels in eigen handen. Zij hebben de mogelijkheid om online nummerborden toe te voegen voor eigen voertuigen en bezoekers.

De MOOV VMC Lite biedt onder meer basisbeheer, controle van voertuigen en slagbomen in eenvoudige parkeer- en voertuigtoegangscontrole. Gegarandeerd veilige, flexibele en probleemloze toegang tot parkeren.

2

Toegangscontrolesysteem Paxton

Elektronische toegangscontrole brengt een stuk veiligheid in het pand. In wooncomplex De Sfinx bieden de kaartlezers op 67 loopdeuren de zekerheid dat ongewenste gasten buiten blijven. In panden met klassieke sloten zijn deuren de hele dag ontgrendeld, elektronische kaarten maken dat bevoegden in vrijheid door het gebouw kunnen bewegen.

In De Sfinx plaats CETEQ het toegangscontrolesysteem van PAXTON. Chipkaarten verlenen toegang tot bepaalde gebieden. Toegangsrechten kunnen per kaart worden gewijzigd. Personeel kan bijvoorbeeld toegang krijgen via de hoofdingang, maar toegang tot particuliere ruimtes kan beperkt worden tot personen met specifieke rechten. De elektronische kaarten kunnen bij verlies of diefstal ook moeiteloos worden geblokkeerd en verwijderd uit het systeem. Hierdoor is het vervangen van een dure sleutel of cilinder niet meer nodig.

3

Intercomsysteem Lippert

De intercom biedt uitstekende beeld- en geluidskwaliteit en is, dankzij de tweedraadstechnologie, ongevoelig voor storingen. Het scherm heeft verschillende opties om naar behoefte aan te passen. Zo is er een speciale modus voor slechthorenden en slechtzienden. De software maakt het mogelijk om oproepen door te schakelen naar een smartphone of tablet. Het systeem kan ook van afstand worden bediend. Bewoners van De Sfinx openen de deur vanuit de luie stoel of zelfs wanneer zij niet thuis aanwezig zijn.

CETEQ kiest in De Sfinx voor het gebruiksvriendelijke intercomsysteem van Lippert. Zij staan bekend om fraai vormgegeven intercoms die gemakkelijk integreren in hedendaagse architectuur.  Hoogwaardige materialen als gepolijst roestvrij staal maken dat de intercoms duurzaam en onderhoudsarm zijn. En, misschien wel het belangrijkste, dit systeem is voor iedereen gemakkelijk te bedienen.

Het digitaal bord in de gemeenschappelijke ruimte, informeert de bewoners over de laatste ontwikkelingen en aankondigingen van het gebouwmanagement en de bewonersvereniging.

Resultaat

Na levering en installatie blijft de samenwerking met CETEQ continueren. De geboden nazorg en onderhoud waarborgen de veiligheid in De Sfinx ook in de toekomst.  Voor de bewoners van wooncomplex De Sfinx is de CETEQ helpdesk 24/7 bereikbaar en is daarmee het aanspreekpunt voor alle vragen, problemen en suggesties. Onze medewerkers zorgen zowel op afstand als op locatie voor high-end oplossingen. Zo neemt CETEQ werk uit handen van Lieven De Stad en staat nooit iemand voor gesloten deur.

  • Naadloze Integratie van Toegangssystemen Waarborgt Veiligheid
  • 24/7 Bereikbaarheid Van De Meldkamr
  • Een Aanspreekpunt Voor Parkeeroplossingen En Toegang